Audi A5

Audi A5 ukazał się na rynku w 2007 roku na salonie w Genewie. Za linie stylistyczną odpowiedzialny jest Walter de Silva trzeba to przyznać spisał się ten projektant na złoty medal. A5 dostępny jest w trzech wersjach nadwoziowych dwudrzwiowe coupe, dwudrzwiowy kabriolet oraz od 2009 roku pięciodrzwiowy lift back. Płyta podłogowa została zapożyczona od A4 wprowadzono zupełnie nową technologię (Modular Longitudinal Platform). Wymiary pojazdy długość 4 625 mm, wysokość 1 372 mm i szerokość 1 854 mm. Wnętrze jest bardzo szykowne wykonane z dobrych materiałów, jakość wykonania i spasowania są na wysokim poziomie. Na tylnej kanapie wygodnie rozsiądą się dwie średniego wzrostu. Fotele bardzo ściśle przylegają do ciała podparcie lędźwiowe spełnia dobrze powierzoną rolę, trzymanie boczne w też zasługuje na duży plus w ogóle całe wnętrze jest idealne. Wielofunkcyjna kierownica usprawnia ergonomię. Do wyboru mamy aż dziesięć rodzajów tapicerki i lakier o nazwie Audi Exclusive.

Audi A5 otrzymało aż sześć silników cztery benzynowe i dwa diesle. Najsłabszy silnik benzynowy 1,8 TFSI generuje moc 170KM. W motorze tym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa z turbo doładowaniem.
Kolejny silnik 3,2 V6 TFSI posiada aż 265KM, sprint do setki to zaledwie 6 sekund, prędkość została ograniczona, spalanie co ciekawe to tylko 8,7l/100km jest to spalanie średnie, ale śmiem twierdzić, że taką ilością paliwa ten silnik się nie zadowoli moje przypuszczenia to 13-14 litrów. Dla prawdziwych maniaków Audi uzbroiło S5 w silnik 4,2 V8 o sporej mocy 354 KM. Po przekroczeniu 3500 obr/min. silnik generuje 440Nm, samochód rozpędza się do setki o sekundę szybciej niż silnik o pojemności 3,2 V6 TFSI o tym że prędkość maksymalna została ograniczona. Spalanie wynosi 15 litrów paliwa na sto kilometrów.
Do przekazania mocy na koła odpowiada jedna z trzech skrzyń biegów. Sześciobiegowa skrzynia występuje w silnikach 3.2 V6 FSI, 3.0 TDI V6 i 1.8 TFSI. Automat dostępna jest w motorach o pojemnościach 2.7 V6 DTI i 3,2 V6 TFSI.
Za dobry komfort jazdy podpowiada zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Pokonywanie szybko zakrętów to prawdziwa przyjemność dla kierowcy jak i dla pasażerów, którzy nie ślizgają się na fotelu dzięki dobremu wyprofilowaniu siedzeń.

Wyposażenie podstawowe obejmuje aż sześć poduszek powietrznych, sportowa kierownica, ABS, ESP, klimatyzacja strefowa automatyczna immobiliser, alufelgi 17. Wyposażenie topowej odmiany Audi A5 czyli S5 to sportowe zawieszenie oraz sportowe fotele, alufelgi 18, reflektory ksenonowe, wstawki aluminiowe we wnętrzu auta. Za dopłatą otrzymamy sportowe zawieszenie, światła diodowe, czujnik parkowania, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz kanapę. Za dopłatą 12 097 otrzymamy lakier Exclusive.

W Audi A5 naprawdę możemy poczuć się bardzo bezpiecznie dbają o to systemy takie jak ABS, ESP, EBD oraz poduszki boczne, czołowe jak i kurtyny powietrzne.
Cena podstawowa samochodu z silnikiem 2.7 TDI to wydatek 195,000 zł. Najdroższy jest S5 4.2 Quattro wydamy na nią aż 265, 615 pln.

Podobne wpisy

Audi R8 Ogromną rewelacją na rynku motoryzacyjnym jest samochód audi R8, które jest autem sportowym i spełnieniem marzeń wielu ludzi. W sprzedaży dostępne jes...
Audi A3 Samochody od zawsze były marzeniem niemal każdego człowieka. Są one po to, aby ułatwiać nam życie, a zarazem stanowić prestiż, na jaki możemy sobie po...
Audi

Jestem miłośnikiem motoryzacji od najmłodszych lat. W branży motoryzacyjnej siedzę już 15 lat. Jestem autorem wielu publikacji motoryzacyjnych w prasie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Related Articles

0 Comment