Jak dostać kredyt

Jak uzyskać kredyt dla małych firm

Jak wielu właścicieli małych firm wie, finansowanie ma kluczowe znaczenie dla kondycji finansowej ich przedsiębiorstwa. Podczas gdy niektórzy właściciele małych firm szuka pomocy finansowej na rynku kredytowym. Rzeczywiście, sektor bankowy jest ważnym źródłem pozyskiwania niezbędnego kapitału. Jednak wielu przedsiębiorców może nie zdawać sobie sprawy, że ubieganie się o kredyty gotówkowe wymaga wielu przygotowań. Oto pięć wskazówek, które pomogą przedsiębiorcom zwiększyć ich szanse na uzyskanie zdolności kredytowej.

Porada 1:

Zdecyduj, jakiego rodzaju pożyczki komercyjnej potrzebujesz. Opcje pożyczki obejmują pożyczki krótkoterminowe, pożyczki pośrednie, pożyczki długoterminowe i linie kredytowe.

Pożyczki krótkoterminowe są zwykle udzielane na mniej niż rok. Zazwyczaj zapewniają tymczasowy kapitał obrotowy dla firmy, która tymczasowo potrzebuje gotówki.

Pożyczki pośrednie są często wykorzystywane na rozpoczęcie działalności, zakup nowego sprzętu, ekspansję lub zwiększenie kapitału obrotowego. Ta pożyczka może wynosić od 1 do 3 lat.

Pożyczki długoterminowe służą do znacznych ulepszeń kapitałowych, uzyskiwania stałych pomocy oraz rozpoczynania działalności. Okres kredytowania wynosi zwykle od 3-5 lat, a raty spłaty są miesięczne lub kwartalne.

Linia kredytowa daje małej firmie możliwość wielokrotnego pożyczania pieniędzy do wysokości limitu kredytowego. Pożyczkodawca zwykle przeprowadza przegląd raz w roku, kiedy to pożyczkobiorca jest proszony o aktualizację sprawozdań finansowych.

Porada 2:

Upewnij się, że wszystkie prace papierkowe są w porządku. Ubieganie się o kredyty gotówkowe może być bardzo żmudne tudzież wymaga znacznie więcej dokumentacji niż ubieganie się o kredyt konsumencki. A więc kluczem jest być przygotowanym. Ponadto przedsiębiorcy, którzy starannie przygotowali potrzebne dokumenty dotyczące celu pożyczki, potrzebnej kwoty i czasu trwania oraz propozycji harmonogramu spłaty, będą przychylniej postrzegani przez wielu pożyczkodawców.

Porada 3:

Opracuj dobrze przemyślaną propozycję. Propozycja powinna zawierać cel pożyczki, potrzebną kwotę i czas trwania pożyczki oraz propozycję harmonogramu spłat. Punkty, które należy uwzględnić, to opis biznesowy, który przedstawia charakter działalności, produkt oraz usługę, profil osobisty oraz biznesplan, który przedstawia strategię firmy na najbliższe trzy do pięciu lat. Dodatkowe punkty, które należy dodać, to dokumentacja uzupełniająca, która potwierdza informacje przedstawione we wniosku oraz zabezpieczenia, które zostaną wykorzystane do zabezpieczenia pożyczki. Ważne są również sprawozdania finansowe, zarówno osobiste, jak i biznesowe.

Porada 4:

Szukaj porady! Ważne jest, aby przedsiębiorcy porozmawiali z kimś, kto przeszedł proces uzyskiwania kredytu komercyjnego, zanim zwrócą się do kredytodawca. Jest to szczególnie ważne dla kupującego po raz pierwszy. Przedsiębiorcy mogą zwrócić się do mentorów, wykwalifikowanych doradców biznesowych, grup wsparcia biznesowego. Krok ten zwiększy szanse na uzyskanie korzystnej decyzji kredytowej.

Porada 5:

Przygotuj się na różne opcje. Czasami instytucje finansowe powiedzą nie. Po raz kolejny uzyskanie kredytu może być trudne, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy są pożyczkobiorcami po raz pierwszy. Jednak ponieważ instytucje finansowe mają różne standardy, niemożność spełnienia standardu jednego pożyczkodawcy nie oznacza, że jeden pożyczkodawca nie spełnia standardów wszystkich. Jest wysoce prawdopodobne, że zgody kredytowe można uzyskać u innego pożyczkodawcy. Dlatego ważne jest, aby szukać, dopóki nie zostanie znaleziony pożyczkodawca.

Uzyskanie kredytu jest niezbędne dla wielu małych firm. Wiedza o tym, jakie kroki należy podjąć w tym procesie, może znacznie zwiększyć aprobatę instytucji finansowej. Teraz zastosuj te pięć wskazówek w praktyce i bądź na najlepszej drodze do uzyskania kredytu potrzebnego do przedsięwzięcia biznesowego.

Inne

Jestem miłośnikiem motoryzacji od najmłodszych lat. W branży motoryzacyjnej siedzę już 15 lat. Jestem autorem wielu publikacji motoryzacyjnych w prasie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Related Articles

0 Comment