Lexus IS

Jest pierwszym samochodem koncernu Lexus/Toyota, który można nabyć z miękkim dachem. Auto usytuowano w klasie premium zdecydowanie odczuwalna jest mała masa samochodu. Jest to niewątpliwie najlżejszy Lexus . Konkurencja jest nie łatwa dla tego pojazdu a konkurentami są Audi A5, BMW 3.

Linia nadwozia została zaprojektowana zgodnie z technologią L finesse trzeba przyznać śmiało że auto wygląda naprawdę pięknie osobiście bardzo mi się podoba ale wybrał bym zdecydowanie Audi A5, którym jestem bardzo zafascynowany. Na tylnej lepie bagażnika wyprofilowano bardzo ładny i delikatny spoiler. Stojąc z tyłu auta wzrok przyciągają dwie chromowane rury wydechowe, które zdradzają z jakim autem mamy do czynienia.

Po oględzinach pojazdu z każdej strony zaobserwowałem bardzo dużo wlotów powietrza na zderzakach oraz piękne przetłoczenia, które nadają sportowy charakter. Wymiary nadwozia: długość 4636 mm, szerokość 1800 mm, wysokość: 1714 rozstaw osi 2735 mm. Przy tak dużym rozstawie osi pojemność bagażnika sięga 583litrów.

Samochód uzbrojony jest tylko w jeden silnik dwa i pół litra może pojemność nie powala ale gdy przekręcimy kluczyk w stacyjce to usłyszymy piękny dźwięk wydobywający się z chromowanych rur wydechowych. Do przełożenia mocy na koła odpowiedzialna będzie 6 stopniowa automatyczną skrzynią biegów. Automat bardzo sprawnie zmienia biegi, redukcja biegu jest w ogóle nie odczuwalna. Moc silnika oscyluje w granicach 210KM maksymalny moment obrotowy wynosi 258Nm osiągniemy go gdy przekroczymy 4800 obr/min.

Średnie spalanie zamyka się w 10 litrach na sto kilometrów. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się gdy na zegarach widnieje liczba 220Km/h. Masa samego silnika została obniżona poprzez wykonanie kadłuba silnika ze stopów lekkich, a kolektor dolotowy wykonana z dobrze nam znanego plastiku.

Występują trzy wersje wyposażenia, lecz każda jest bardzo bogata jak to przystało na koncern lexusa. Podstawowe wyposażenie obejmuje wszystkie systemy zapewniające bezpieczną jazdę, skórzana kierownica, dwustrefowa klimatyzacja, elektryczne lusterka oraz szyby, 8 kanałowe radio oraz 18 calowe felgi ze stopów lekkich.

Bezpieczeństwo w lexusach zawsze stoi na bardzo dobrym poziomie. Systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo montowane w ISie to ABS, ESP, ACC, EBD. Pojazd z podstawowym wyposażeniem kosztuje 230,000 złotych, wersja najbogatsza to koszt 267,000 złotych.

Podobne wpisy

Lexus IS-F Japoński koncern Lexus powoli wprowadza na rynek światowy samochody oznaczone literką. Pierwszym modelem jest IS-F, premiera auta odbyła się w 2007 ro...
Lexus RX400h Lexus RX400h jest drugim samochodem hybrydowym dostępnym dla szerszego grona odbiorców. Pierwszy samochód z ekologicznym napędem to dobrze nam znana T...
Lexus

Jestem miłośnikiem motoryzacji od najmłodszych lat. W branży motoryzacyjnej siedzę już 15 lat. Jestem autorem wielu publikacji motoryzacyjnych w prasie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Related Articles

0 Comment