Lexus RX400h

Lexus RX400h jest drugim samochodem hybrydowym dostępnym dla szerszego grona odbiorców. Pierwszy samochód z ekologicznym napędem to dobrze nam znana Toyota Prius, którą jeździł Pawlak. RX400h jest jedynym SUVemm, który ma napęd hybrydowy. Przy budowie użyto płytę podłogową z Toyoty Cruiser J80.

Stylistyka auta może się podobać lecz mi po przejechaniu się tym samochodem nie podoba się bryła pojazdu. Słaba widoczność do tyłu co przy takich gabarytach jest bardzo dużym minusem, gdy chcemy zaparkować w zatłoczonej Warszawie. Wymiary pojazdu długość: 4756, szerokość: 1857mm wysokość: 1675mm. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii napędu pojemność bagażnika znacznie się zmniejszyła wynosi teraz zaledwie 438 litrów, po wymontowaniu tylnej kanapy pojemność zwiększ się do 1,185 litrów, koło zapasowe zostało zamontowane pod nadwoziem.

Masa samochodu wynosi przeszło 2,000 kg pod tylną kanapą zamontowano dwa akumulatory wodorowo-niklowe. Wnętrze samochodu jest bardzo przestronne i bardzo wygodne materiały które zostały wykorzystane do obicia kokpitu są najlepszej jakości. Za kierownicą kierowca czuje się pewnie gdy złapie w swoje ręce bardzo dobrze wyprofilowaną kierownicę. Wszystkie wyświetlacze są czytelne i bardzo intuicyjne. Samochód nadaje się w długie rodzinne podróże, we wnętrzu podczas jazdy jest bardzo cicho gdy jedziemy na silniku hybrydowym.

Teraz napisze trochę o silniku, samochód posiada aż trzy silniki pierwszy benzynowy o mocy 210KM i momencie 288Nm. Drugi silnik elektryczny generujący moc 167KM i jego moment oscyluje w granicy 335 Nm. Ostatni silnik tez jest elektryczny zamontowany jest on z tyłu pojazdu, motor ten jest najsłabszy ma zaledwie 68KM i jego moment 130Nm. Samochód przyśpiesza w 7,5 sekundy do magicznej setki, a prędkość maksymalna wynosi 230km/h, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie 8 litrów.

Wyposażenie podzielone jest na dwie wersje classic i prstige. O wyposażeniu nie będę się dużo rozpisywał bo jest bardzo bogate w wersji podstawowej czyli classic. Wersja wyposażenia prestiże posiada: 7 calowy wyświetlacz, kamery cofania, klimatyzacje dwustrefową, aluminiowe felgi 18 calowe, radio marki Mark Levinson. Jeśli chcemy by nasza kierownica była wykończona drewnem musimy wyłożyć 2,600 złotych, lakier metalik też wymaga dopłaty aż 4,300 złotych. Bezpieczeństwo stoi na wysokim poziomie: siedem poduszek powietrznych, ABS, EBD, ASR, ESP, system doświetlania zakrętów.

Podobne wpisy

Lexus IS-F Japoński koncern Lexus powoli wprowadza na rynek światowy samochody oznaczone literką. Pierwszym modelem jest IS-F, premiera auta odbyła się w 2007 ro...
Lexus IS Jest pierwszym samochodem koncernu Lexus/Toyota, który można nabyć z miękkim dachem. Auto usytuowano w klasie premium zdecydowanie odczuwalna jest mał...
Lexus

Jestem miłośnikiem motoryzacji od najmłodszych lat. W branży motoryzacyjnej siedzę już 15 lat. Jestem autorem wielu publikacji motoryzacyjnych w prasie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Related Articles

0 Comment