Volkswagen Touran

Touran produkowany od 2003 przez koncern Volkswagen . Do budowy samochody wykorzystano płytę podłogową Volkswagena Golfa piątej generacji. Konkurentem Touran jest Opel Zafira. W 2006 roku auto przeszło face lifting nadwozia, zmieniono przednie lampy i chromowaną atrapę. W 2007 roku wprowadzono dwa silniki benzynowy TSI 140/170 KM i diesel 1.9 TDI 90KM. Wymiary auta to długość 4 391 mm, szerokość 1 794 mm i wysokość 1 652 mm. Pojemność bagażnik 619 litrów, po złożeniu siedzeń przestrzeń wzrasta do 1 989 litrów. Ładowność samochody wynosi 660 kg. Deska rozdzielcza jest ergonomiczna przyciski są czytelne Przyciski są podświetlane na kolor niebieski. Zegary posiadają aluminiową obwódki.
Kupując Touran musimy się zdecydować na jeden z pięciu silników dwa diesle i trzy benzynowe żeby nie było za łatwo musimy dokonać jeszcze jednego wyboru skrzyni biegów a dostępne mamy dwa manuale i dwa automaty.

Najsłabszy diesel ma pojemność 1.9 litra posiada 105km. Sprint do setki trwa 13 sekund a jego maksymalna prędkość to 175km/h. średnie spalanie oscyluje w granicach 6 litrów na setkę. Ten silnik można kupić z manualną skrzynią sześciobiegową lub automatem DSG. Topowy diesel Tourana posiada 170km rozpędza się do 212km/h, a jego moment obrotowy to 350Nm osiągany jest przy 1750 obr./min. Przyśpieszenie do 100km/h osiągane jest w 9,2 sek. Spalanie wynosi 7 l/100 km w cyklu mieszanym nie jest to dużo jak na taki silnik, ale to wszystko zależy od temperamentu jazdy kierowcy.
Silnika o pojemności 1,6(102 KM) nie polecamy jest zbyt słaby do tego auta które waży 1600 kg. Moment obrotowy to zaledwie 150Nm osiągniemy go przy 3 800 obr/min. Samochód do setki przyśpiesza w 14 sekund nie jest to zachwycające ale w mieście wystarczy, spala przy tym 8l/100km. Decydując się na ten silnik jesteśmy skazani na wyłącznie na manualną pięciobiegową skrzynie biegów.
Następny silnik posiada pojemność jak poprzednik 1,6 (115 KM) lecz ma bezpośredni wtrysk paliwa(FSI). Maksymalny moment obrotowy 155Nm osiągany jest przy 4 000 obr/min. Setkę osiągniemy po 12sekundach a spalanie wyniesie nas 7,4 litra na 100 km. Ten silnik skojarzony jest z sześciostopniowym manualem.
Najmocniejszy silnik benzynowy posiada moc 150 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moment obrotowy to 200Nm osiągniemy go po przekroczeniu 3 500 obr/min. Ułatwiając sprint do 100km/h w 10 sekund wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wartości 200km/h.

Wnętrze jest bardzo przestronne zegary są czytelne jest to typowe wnętrze jak na volkswagena przystało mnie ma tutaj ekstrawagancji auto ma być wygodne i ergonomiczne co niewątpliwie jest zaletą wszystkich volkswagenów. Auto posiada sporą ilość schowków. Bagażnik to spory plus tego auta 695 litrów z pięcioma osobami, po zdemontowaniu siedzeń przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1.989 litrów. Fotele mają dobre trzymanie boczne oraz odpowiednią długość siedziska chodź fotele mogły by być trochę miększe.

Turany występują w trzech wersjach wyposażenia Basic, Trendline i Highline . Podstawowe wyposażenie obejmuje: wspomaganie kierownicy, centralny zamek, gniazdo 12V, podświetlanie wnętrza i bagażnika, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD, ABS, ESP, ASR .
Trendline posiada tempo mat , komputer pokładowy 16 calowe obręcze. Highline szesnasto calowe aluminiowe felgi, kierownica, gałka zmiany biegów i hamulec ręczny obszyty skórą, sportowe siedzenia, światła przeciwmgielne. Jeśli brakuje nam jakiegoś wyposażenia dostępna jest długa lista wyposażenia opcjonalnego. O bezpieczeństwo dba 6 poduszek powietrznych ABS, ASR, ESP, EDS, BAS. W testach EuroNCAP auto otrzymało maksymalną notę pięć gwiazdek.

Podstawowa wersja z benzyniakiem o poj. 1,6 i wyposażeniem Basic kosztuje 74 040 złotych Diesel 1.9 l z wyposażeniem standardowym to koszt 85 740 złotych . Najmocniejszy turbo diesel z wyposażeniem Highline kosztuje 116 tys. Zł.

Volkswagen

Jestem miłośnikiem motoryzacji od najmłodszych lat. W branży motoryzacyjnej siedzę już 15 lat. Jestem autorem wielu publikacji motoryzacyjnych w prasie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Related Articles

0 Comment